10 مسیر شغلی دیجیتال مارکتینگ در سال 2021

محمدمهدی دانا

محمدمهدی دانا

مشاور و متخصص دیجیتال مارکتینگ

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از فضای آنلاین و ابزارهای دیجیتال، افزایش دغدغه‌های مردم و کمرنگ شدن تاثیر روش‌های سنتی بازاریابی بیشتر برندها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و حتی کسب‌وکارهای کوچک هم به تاثیر خارق‌العاده ابزارهای دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ در رونق کسب‌وکارشان پی برده‌اند. لازم به ذکر است، پیش از این در مقاله « دیجیتال مارکتینگ چیست؟ » با بازاریابی دیجیتال آشنا شده‌ایم و در این مقاله می‌خواهیم درباره بازار کار دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد :

  • روند بازار کار دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟
  • چگونه وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شویم؟
  • مسیرهای شغلی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • درآمد یک دیجیتال مارکتر چقدر است؟
  • روش‌های کسب درآمد در از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

رونق فعالیت‌های دیجیتال یعنی رونق بازار کار کارشناسان دیجیتال مارکتینگ

احتمالا شما هم با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان متوجه درماندگی بسیاری از کسب و کارها در فضای آفلاین شده‌اید، همین باعث شده تا با شروع سال 2020 حجم گسترده ای از سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های کوچک که پیش از این بصورت آفلاین فعالیت می‌کردند به فضای آنلاین حجوم بیاورند. مشخص‌ترین فعالیتی که رشد چشمگیری در سال اخیر داشت افزایش فروشگاه‌های آنلاین و همچنین خرید آنلاین مردم بود.

همین رشد ناگهانی نشان می‌دهد کار در فضای دیجیتال مارکتینگ بسیار رو به رشد است و نیاز آن به شدت احساس می‌شود. متخصصین بازاریابی دیجیتال بیش از هر موقع دیگری نقش خود را پر رنگ می‌بینند و تقضا نیز برای آنها بسیار زیاد است. البته که متخصص دیجیتال مارکتینگ واژه بسیار عمومی است و در سال‌های اخیر با رشد این فضا کارها و مسئولیت‌ها در این حوزه بسیار خرد تر و تخصصی‌تر شده است و نام‌های اختصاصی خود را گرفته است، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *